frågor om "kärlek"

1. Vad är kärlek? har faktiskt ingen aning ....
2. Kan man vara lycklig utan kärlek? tror inte det:P
3. Kan man överhuvudtaget leva utan? asså jag kan ibland men jag vet inte om andra kan men jag tror inte det;)<3
4. Går det att älska en och samma människa genom hela livet? ja om man verkligen älskar den man är gift/ihop med så kan man men det finns andra som inte gör vissa lever med han/hon för pengarnas skull och inte för kärleken...<3
5. Kan man älska andra utan att älska sig själv? klart att man kan jag kan det iaf :D<3 jag älskar inte mig själv,elr kanske ibland när jag är stolt för nåt som jag har gjort asså nåt riktigt snällt:D
6. Kan man ta emot kärlek från andra om man inte älskar sig själv? Det tror jag iaf, jag kan det men jag vet inte riktigt om andra kan men jag tror att dom flesta kan:)
7. Är det möjligt att älska en person man inte träffat, men känner över internet? Asså jag tror det för att vissa människor gör det...men jag tkr att det är riktigt taskigt mot den man är ihop/gift med :(
8. Är vi i väst för fixerade vid kärlek och förälskelse, eller kanske tvärtom - har vi för lite kärlek? tror inte att vi har för lite kärlek...
9. Kan man älska någon man inte tycker om? Man kan om man vill :)
10. Måste man älska sina barn/föräldrar? man behöver inte om man inte vill men dom flesta barn älskar sina föräldrar men dom kan bli sura på dom men det kan  föräldrar oxå bli på barn:)
11. Finns det människor som inte kan älska? Klart att det finns elr jag tror det hitler älskade inte någon elr jo han älskade krig tror jag har inte läst om andra världskriget än men jag tror att han gjorde det
12. Kan man älska mer än en? Man kan men det betyder att man är otrogen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0